Köp & leveransvillkor

Hos Spira of Sweden, 556662-0356, kan du köpa svenskdesignade produkter av högsta kvalitet. Vi har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Dessa köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.spiraofsweden.se där kunden är bosatt i Sverige.

Som kund hos Spira of Sweden har du rätt att begära information kring dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Vid frågor kontakta oss på order@spiraofsweden.se.

Produkter och totalkostnad
Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Försäljning till minderåriga
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Ångerrätt
Om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du returnera dina produkter till oss inom 30 dagar. Ångerrätten gäller inte avmätta tyger. Önskar du returnera produkter du beställt, vänligen kontakta vår kundservice: order@spiraofsweden.se Ange ditt ordernummer så återkommer de med en retursedel samt returinstruktioner. Retursedeln kostar 69 kr och denna summa debiteras i samband med återbetalningen av returen. Det går också bra att köpa en egen fraktsedel och returnera till följande adress:

Returadress:
Spira of Sweden
Bryggaregatan 8
503 38 BORÅS

Så här gör du en retur:
1. Gör en returanmälan genom att maila vår kundservice, se Ångerrätt ovan.
2. Packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt. Bifoga följesedeln i paketet. Kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan, se Återbetalningar.
3. Fäst fraktsedeln väl synlig på paketet och lämna in på något av DHL:s utlämningsställen.
4. När din retur har kommit fram till oss återbetalar vi motsvarande belopp. Fraktkostnaden på 69 kr justeras vid återbetalning. Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur.
5. När din retur är behandlad meddelar vi dig via mail.

Viktigt att tänka på när du gör en retur
Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, gärna i originalemballage om det är i helt skick. För att kunna hantera din retur behöver vi ditt namn, kundnummer och ordernummer – bifoga följesedeln i paketet så har vi all information vi behöver för att snabbt kunna hantera din retur.

Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.

Outlösta paket
För paket som inte löses ut förbehåller sig Spira of Sweden rätten att fakturera kunden för fraktkostnad och returfrakt med totalt 150 kr inkl moms.

Reklamationer & felleveranser
Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till order@spiraofsweden.se senast inom 7 kalenderdagar.

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, var vänlig kontakta kundservice på order@spiraofsweden.se innan du returnerar produkten. Ange alltid ditt ordernummer i mailet. Vid eventuell återsändning av reklamerad produkt skickar vi en förbetald returetikett. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten.

Återbetalningar
Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur.
Vill du returnera hela eller delar av ordern ber vi dig vänligen att kontakta Klarna för att förlänga förfallodatum på fakturan. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att den inte går vidare i kravkedjan. Klarna kontaktar du på tel. 08-12012010 eller via mail till info@klarna.com. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur.

Vid alla returer skickas en bekräftelse via mail till dig att returen är behandlad, alternativt avslutad hos Klarna. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.

Byten
Om du vill byta en vara så måste du lägga en ny order på vår hemsida på den vara du istället önskar och returnera den oönskade varan till oss. Vi skickar då den nya varan till dig omgående och när vi fått in din retur gör vi en återbetalning till ditt konto. Återbetalningar sker enligt ovan.

Integritetspolicy
Spira of Sweden (Orgnr: 556662-0356) behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftningen GDPR (General Data Protection Regulation).

Tvistelösning
Vid en eventuell tvist kommer Spira of Sweden att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Välj valuta